Zmiana wersji strony
Wersja dla słabowidzących

plan działania

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

osobom ze szczególnymi potrzebami

w szkole podstawowej nr 1 z oddziałami integracyjnymi

im. augusta kardynała hlonda w chełmie śląskim

na lata 2021-2024

 

Stosownie do przepisów art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.), ustala się plan działań na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Augusta Kardynała Hlonda w Chełmie Śląskim.

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy

Sposoby realizacji

Terminy

1

Powołanie Koordynatora ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dyrektor szkoły

 

Zamieszczenie informacji na stronie internetowej BIP szkoły.

niezwłocznie

Podanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora.

Osoba odpowiedzialna za publikację BIP

Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej BIP szkoły.

2

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator

 

Opracowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

wrzesień

2021

3

Analiza stanu obiektu szkoły pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami - dostępność architektoniczna.

Koordynator

Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód

w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

wrzesień

2021

Konsultacje i przekazanie informacji w sprawie alternatywnych rozwiązań i ich usunięcie.

październik 2021

Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie

kosztów w zakresie zwiększenia dostępności architektonicznej.

grudzień

2021

4

Analiza dostępności w zakresie dostępności cyfrowej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

Dyrektor

Zlecenie przeprowadzenia oględzin dostępności cyfrowej strony internetowej WWW szkoły firmie zewnętrznej.

październik 2021

Administrator Systemów Informatycznych

 

Dostosowanie istniejącej strony internetowej zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej.

5

Analiza w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator

Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia osoby innej, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

realizacja na bieżąco w zależności od potrzeb, przez cały okres działania

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewnienie dostępu alternatywnego.

Pracownicy szkoły

Podejmowanie działań mających na celu ułatwienie dostępności we wszystkich obszarach.

6

Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów i rodzin dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno- komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas kontaktów z placówką.

Koordynator

Umieszczenie na stronie internetowej informacji

o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii

w sprawie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, informatycznej i informacyjno- komunikacyjnej.

realizacja na bieżąco w zależności od potrzeb, przez cały okres działania

7

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu.

 

Koordynator

Uzyskanie danych w zakresie realizacji uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaleceń dotyczących usunięcia tych wad.

 

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Koordynator

Osoba odpowiedzialna za publikację BIP

Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi i opublikowanie na stronie internetowej BIP Szkoły.

marzec

2021

 

 

 

Deklaracja dostępności strony

Deklaracja dostępności

 

Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Augusta Kardynała Hlonda

zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp1-chelmslaski.edupage.org

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Niezgodności:

- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących, zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;

- część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań szkoły;

- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów;

- pliki PDF (powód: część plików nie jest dostępnych cyfrowo ).

 

Wyłączenia:

- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;

- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;

- poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego;

 

Ponadto strona posiadają następujące ułatwienia:

- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery);

- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;

- wyszukiwarkę;

 

Data publikacji strony internetowej: 27.12.2013 r.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 30.03.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu.

 

Skróty klawiaturowe


Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest 
Agata Żołneczko, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu 32 225 82 62 lub 512 857 605 wew. 102. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z prośbą zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można również wymagać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

 

Prośba powinna zawierać:

1. Dane osoby zgłaszającej problem z dostępnością.
2. Wskazanie, o którą stronę internetową lub jaki jej element chodzi.
3. Sposób kontaktu z osoba zainteresowaną.
4. Sposób przedstawienia informacji, w przypadku potrzeby otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

 

Podmiot publiczny powinien zrealizować prośbę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje zainteresowanego o tym, kiedy realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

   

   

 

 

Dostępność architektoniczna

   

 

Budynek przy ul. Karłowicza 21
41 - 403 Chełm Śląski
tel: 32 225 82 62, 512 857 605

   

Szkoła mieści się w jednym budynku piętrowym.

 

Do budynku prowadzi jedno wejście. Wejście jest zadaszone, znajduje się w centralnym miejscu frontowej ściany budynku i jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe łatwo otwierane (szerokość przejścia powyżej 90 cm). Wejście nie jest dostępne z poziomu terenu i nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dla osób poruszających się na wózkach przy wejściu zastosowano podjazd.

 

Budynek jest w całości dostępny dla osób niepełnosprawnych.

 

Swobodę poruszania umożliwiają szerokie korytarze bezkolizyjne i bez progowe wejścia do poszczególnych pomieszczeń. W budynku znajduje się winda.

 

Na parterze budynku znajdują się: sala gimnastyczna, szatnie sportowe, biblioteka, świetlica, jadalnia, gabinet pedagoga i sale lekcyjne.

 

Na piętrze znajdują się: gabinet pielęgniarki, sekretariat szkoły, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski, gabinet logopedy i sale lekcyjne.

 

Na parterze i na piętrze znajdują się toalety dla osób z niepełnosprawnością, w tym także na wózkach inwalidzkich.

 

W budynku nie ma pętli indukcyjnych jak również oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 

Do placówki mają możliwość wstępu osoby z psem asystującym.

 

Szkoła nie posiada wyznaczonych dla niepełnosprawnych miejsc parkingowych.Jest możliwość zabezpieczenia takiego miejsca powiadamiając o takiej potrzebie koordynatora.

 

Wszystkie cztery wyjścia ewakuacyjne posiadają podjazdy.

 

Dostępność alternatywna

 

Dostępność architektoniczna realizowana jest poprzez wsparcie personelu obiektu.

Pracownicy obsługi udzielają wsparcia i pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami. Ich zadaniem jest również zapewnienie sprawnej ewakuacji poprzez fizyczną pomoc oraz zawiadomienie o niebezpieczeństwie wszystkimi dostępnymi kanałami.


Zgodnie z art. 173 Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że strona www.bip.chelmsl.pl w celu realizacji usług korzysta z plików cookie. Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na instalację jednego lub kilku plików cookie na urządzeniu końcowym.